Painting (oil on canvas)
Colección Museo de Antioquia
Painting (oil on canvas)
Colección Museo de Antioquia
Painting (oil on canvas)
Colección Museo de Antioquia
Painting (oil on canvas)
Colección Museo de Antioquia
Painting (oil on canvas)
Colección Museo de Antioquia
Painting (oil on canvas)
Colección Museo de Antioquia
Painting (oil on canvas)
Colección Museo de Antioquia
Drawing (ink on paper)
Colección Museo de Antioquia
Drawing (charcoal and sanguine on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección Museo de Antioquia
Drawing (white chalk or white pastel, sepia and sanguine on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (sanguine and pencil on paper)
Colección Museo de Antioquia
Drawing (charcoal, sanguine and white chalk or white pastel on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (charcoal and white chalk or white pastel on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Mixed media (charcoal and oil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección Museo de Antioquia
Drawing (charcoal on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (ink and pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Painting (oil on canvas)
Colección Museo de Antioquia
Painting (ink and pencil on paper)
Colección Museo de Antioquia
Painting (oil on canvas)
Colección Museo de Antioquia
*Josepho or Josephus is a latinized form of the name Joseph, used in some religious contexts to refer to Saint Joseph. The term "Divo Josepho" emphasizes Joseph's holiness and connection to the divine as a member of the Holy Family.
Drawing (charcoal on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (charcoal on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Painting (oil on paper adhered to wood)
Colección Museo de Antioquia
Drawing (color pencils on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (charcoal, white chalk or white pastel on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (charcoal and sanguine on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
* The Presentation of the Virgin in the Temple is a monumental painting by Francisco Antonio Cano executed in 1903 for the former headquarters of La Presentación School, located on 48 Pichincha Street and Avenida Oriental in the downtown. Although the building's function changed in 1994 when it became the headquarters of the Metropolitan Police Command, the 380 x 600 cm oil on canvas painting remains in the same location, downtown Medellín.
Drawing (charcoal on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
* The Presentation of the Virgin in the Temple is a monumental painting by Francisco Antonio Cano executed in 1903 for the former headquarters of La Presentación School, located on 48 Pichincha Street and Avenida Oriental in the downtown. Although the building's function changed in 1994 when it became the headquarters of the Metropolitan Police Command, the 380 x 600 cm oil on canvas painting remains in the same location.
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
* The Presentation of the Virgin in the Temple is a monumental painting by Francisco Antonio Cano executed in 1903 for the former headquarters of La Presentación School, located on 48 Pichincha Street and Avenida Oriental in the downtown. Although the building's function changed in 1994 when it became the headquarters of the Metropolitan Police Command, the 380 x 600 cm oil on canvas painting remains in the same location.
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
* The Presentation of the Virgin in the Temple is a monumental painting by Francisco Antonio Cano executed in 1903 for the former headquarters of La Presentación School, located on 48 Pichincha Street and Avenida Oriental in the downtown. Although the building's function changed in 1994 when it became the headquarters of the Metropolitan Police Command, the 380 x 600 cm oil on canvas painting remains in the same location.
Dibujo (lápiz/papel)
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
* The Presentation of the Virgin in the Temple is a monumental painting by Francisco Antonio Cano executed in 1903 for the former headquarters of La Presentación School, located on 48 Pichincha Street and Avenida Oriental in the downtown. Although the building's function changed in 1994 when it became the headquarters of the Metropolitan Police Command, the 380 x 600 cm oil on canvas painting remains in the same location.
Drawing (charcoal and pastels on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (color pencils on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (charcoal on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Dibujo (lápiz/papel)
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (pencil and color pencils on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Painting (oil on canvas)
Colección Congregación Mariana Medellín
Drawing (pencil on paper)
Colección Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección MUUA / Museo Universitario de la Universidad de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección MUUA / Museo Universitario de la Universidad de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección MUUA / Museo Universitario de la Universidad de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección MUUA / Museo Universitario de la Universidad de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección MUUA / Museo Universitario de la Universidad de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (ink on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Printing (inks/paper money)
Colección Museo de Antioquia
Printing (inks/paper money)
Colección Museo de Antioquia
*Depicts Francisco Antonio Cano's work: “The Liberator Army crossing through the Pisba paramo”. Oil on canvas. Casa Museo Quinta de Bolívar Collection, Bogotá)
Batalla del Pantano de Vargas / La Batalla del Pantano de Vargas, 25 de julio de 1819
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Painting (watercolor on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Paso de vencedores, La Batalla de Ayacucho, 9 de diciembre de 1824
Painting (oil on canvas)
Colección Ejército Nacional de Colombia
Escuela Militar de Cadetes José María Córdova, Bogotá
Drawing (ink on paper)
Colección MUUA / Museo Universitario de la Universidad de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Drawing (pencil on paper)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia
Painting (oil/cardboard)
Colección privada en comodato con el Museo de Antioquia